Stiri/Eveniment
Povestile copiilor
Elevii care au participat in proiectul Oportunitati egale in educatie pentru o societate incluziva ne-au impartasit povestile lor de viata. Le puteti citi online accesand brosura de mai jos. http://romaeducationfund.ro/povestile/
Anunt recrutare mentori
Fundatia Roma Education Fund Romania (REF Romania) implementeaza proiectul “Servicii de sprijin educational pentru elevii de liceu romi” finantat de catre Roma Education Fund.
Pentru implementarea componentei de mentorat a proiectului, REF Romania recruteaza MENTORI in cele 3 regiuni de implementare a proiectului si anume:
- regiunea CENTRU – judetele Brasov, Mures, Sibiu;
- regiunea NORD-EST – judetele Bacau, Iasi, Suceava;
- regiunea SUD-MUNTENIA – judetele Calarasi, Giurgiu, Ialomita, Prahova.
Descrierea postului:
- Mentorul este persoana care sprijina elevii in cresterea stimei de sine, combaterea stigmatizarii, asumarea identitatii etnice si care motiveaza elevul in imbunatatirea rezultatelor scolare si continuarea studiilor, avand un rol semnificativ in prevenirea absenteismului si abandonului scolar(elevii mentorati provin din grupuri vulnerabile, majoritatea fiind de etnie roma);
- Incurajeaza valorizarea educatiei si promovarea unor modele de succes datorate unui traseu educational si/sau profesional adecvat;
- Desfasoara activitati de consiliere si orientare cu privire la alegerea carierei si a unui traseu educational adecvat;
- Faciliteaza relatia scoala-parinti-elevi asigurandu-se de implicarea parintilor in viata scolara a elevilor mentorati;
- Mentine permanent legatura cu elevul mentorat, prin sesiuni individuale si sesiuni de grup la care vor participa toti elevii mentorati aflati in responsabilitatea mentorului;
- Monitorizeaza frecventa si participarea scolara a elevilor mentorati si propune solutii de imbunatatire a succesului scolar a acestora;
- Durata muncii mentorului este de 6 luni si va fi contractat in perioada februarie 2013 – iulie 2013.
Cerinte:
- Sa fie student cu rezultate academice excelente sau absolvent de studii universitare;
- Sa aiba domiciliul in unul din judetele in care se implementeaza proiectul, mentionate mai sus;
- Constituie avantaj provenienta dintr-un mediu social similar cu elevii care vor fi alocati pentru mentorat;
- Sa fie o persoana respectata de catre comunitatea din care provine;
- Sa aiba reputatia de persoana care a reusit in comunitatea din care provine si/sau in mediul sau profesional astfel incat sa constituie un model pentru elevii de liceu romi;
- Sa aiba disponibilitate de timp pentru efectuarea sesiunilor de mentorat si activitatilor complementare aferente pozitiei de mentor in cadrul proiectului;
- Experienta de lucru cu scolile si cu comunitatile de romi prezinta avantaj;
- Atentie la detalii, capacitate de planificare si organizare;
- Cunostinte de operare calculator (word, excel, posta electronica) si sa aiba posibilitatea accesarii internetului;
- Bune abilitati de comunicare in limba romana, scris si verbal (cunoasterea limbii romani constituie avantaj, cunoasterea limbii maghiare constituie avantaj pentru persoanele care vor aplica pentru judetul Mures).
Pentru a candida la postul de mentor in cadrul proiectului, persoanele interesate vor realiza si inainta un dosar care va cuprinde urmatoarele:
1. Curriculum Vitae in format Europass in limba romana;
2. In cazul absoventilor - copie dupa diploma de licenta;
3. In cazul studentilor - adeverinta de student in care sa fie precizata media ultimului an academic sau in cazul studentilor din anul I - media de admitere la facultate;
4. O scrisoare de motivatie in care sa detalieze motivele pentru care doreste sa devina mentor si avantajele pe care considera ca le prezinta pentru aceasta pozitie;
5. Datele de contact (telefon, e-mail) a 2 persoane care pot da referinte cu privire la parcursul educational si/sau profesional, precum si la reputatia/probitatea sa morala. Aceste persoane vor fi contactate pentru referinte de catre Comisia de Selectie.
Persoanele interesate sunt rugate la adresa de email: georgiana.sumanaru@romaeducationfund.ro, persoana de contact Georgiana Sumanaru.
Va rugam sa transmiteti dosarul de candidatura scanat pe email cu precizarea la Subject – “Aplicatie pentru pozitia de mentor in judetul X„.
Fundatia Roma Education Fund Romania are o politica de angajare bazata pe merit si pe egalitate de sanse. Candidatii romi si femeile sunt incurajati sa aplice.
Anunt recrutare Expert Sprijin Educational Intensiv pentru Limba Romana
Fundatia Roma Education Fund Romania (REF Romania) lanseaza un proces de selectie pentru pozitia de Expert Sprijin Educational Intensiv pentru Limba Romana in cadrul proiectului “Oportunitati egale in educatie pentru o societate incluziva” (ID 60443) cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007- 2013 - Investeşte in oameni!, Axa prioritara 2 „Corelarea invaţarii pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii”, Domeniul major de intervenţie 2.2 „Prevenirea şi corectarea parasirii timpurii a şcolii”.
Tipul postului: Expert pe termen scurt
Durata: Minim 15 zile in perioada august-septembrie 2012.
Descrierea postului:
Expertul recrutat va realiza urmatoarele activitati legate de imbunatatirea calitatii livrarii sesiunilor de sprijin educational intensiv (sesiuni SEI) la Limba Romana si de sesiunea de perfectionare a profesorilor de sprijin educational intensiv (Profesorii de sprijin educational intensiv sunt cadre didactice din scolile selectate in proiect care vor furniza sesiuni de sprijin educational intensiv la limba romana si matematica pentru elevii de clasa a VII-a si a VIII-a beneficiari ai proiectului) de Limba Romana (profesori SEI) din cadrul proiectului:
- Analiza implementarii serviciilor de sprijin educaţional din şcolile din cadrul proiectului pe parcursul anului şcolar 2011-2012. Elaborarea unui raport privind calitatea livrarii serviciilor SEI unde vor fi evidenţiate masurile care trebuie luate pentru imbunataţirea acestora;
- Adaptarea metodologiei de acordare a sprijinului educaţional intensiv in funcţie de concluziile raportului de analiza;
- Adaptarea instrumentelor de lucru a profesorilor SEI conform metodologiei de sprijin educational intensiv revizuite;
- Elaborarea unei metodologii de evaluare şi monitorizare a livrarii sesiunilor SEI pe baza concluziilor analizei implementarii serviciilor de sprijin educaţional;
- Realizarea unor instrumente specifice de monitorizare şi evaluare a sesiunilor SEI;
- Instruirea echipei de proiect cu privire la noţiunile elementare de monitorizare şi evaluare a profesorilor SEI;
- Elaborarea planului pentru cursul de perfectionare a profesorilor SEI de Limba Romana, a agendei, a suportului de curs, a materialelor livrate in cursul sesiunilor, prezentari in format power-point, alte materiale de suport pentru cursul de perfectionare;
- Elaborarea modelor de testare iniţiala, intermediara şi finala pentru elevii de clasa a VII-a şi a VIII-a din anul scolar 2012-2013;
- Activitati de formare in cadrul sesiunilor de perfecţionare a profesorilor SEI. Respectarea prevederilor metodologiei SEI si a planului de curs in desfasurarea sesiunii de formare;
Cerinte:
- Experienta in elaborarea şi livrarea de metodologii si cursuri de formare in domeniul educaţiei, in special in domeniul Limba Romana de minim 3 ani;
- Constituie un avantaj experienta in realizarea de metodologii, formare, monitorizare si evaluare in domenii cum sunt dezvoltarea de curriculum, metode active de predare, educaţie incluziva, diversitatea, anti-discriminarea sau educatia pentru grupuri vulnerabile cum ar fi copiii romi;
- Cunostinte foarte bune de operare calculator (Word, Excel, PowerPoint, Posta electronica);
- Bune calitati pedagogice, atentie la detalii, capacitate de planificare si organizare, bune abilitati de coordonare;
- Disponibilitate de timp in perioada august-septembrie 2012 pentru realizarea activitatilor descrise mai sus.
Dosarul de candidatura va cuprinde urmatoarele documente:
- Curriculum Vitae in format Europass in limba romana;
- Scrisoare de intentie in care se vor preciza documentele relevante care atesta experienta in domeniile mentionate mai sus si anume metodologii, articole, materiale de training, link-uri catre materiale relevante, etc.
Persoanele interesate sunt rugate sa trimita dosarul de candidatura pana la data de 20 august 2012, inclusiv, la adresa de e-mail monica.calin@romaeducationfund.ro, persoana de contact Monica Calin. Va rugam sa mentionati la Subject – “Aplicatie pentru pozitia de Expert SEI Romana„. Doar candidatii selectati pentru interviu vor fi contactati.
REF Romania este un angajator care asigura oportunitati egale, unde apartenenţa etnica, genul, apartenenţa rasiala, orientarea sexuala, dizabilitatea sau orice alt criteriu similar nu va constitui o cauza de excludere a vreunui candidat. Persoanele aparţinand vreunui grup vulnerabil sunt incurajate sa candideze.
Entuziasm, jocuri, veselie si prietenie in taberele intercurlturale din Regiunile Centru si Nord-Est
Pentru aproximativ 150 de elevi din proiectul “Oportunitati egale in educatie pentru o societate incluziva”, care au terminat clasa a VII-a, vacanta de vara a inceput cu o tabara interculturala. Taberele au fost organizate de partenerii proiectului din Regiunile Centru si Nord-Est si s-au desfasurat in perioada 8-12 iulie la Staja, jud. Hunedoara si Sangeorz Bai, judetul Bistrita Nasaud. Copiii au invatat intr-un mod interactiv si distractiv ce inseamna toleranta, respectul de sine, stigmatizarea si antidiscriminarea. Dezbaterile si modulele teoretice au alternat cu jocuri si activitati in aer liber pentru a crea o atmosfera vesela de vacanta. Pe durata celor 5 zile de tabara s-au legat multe prietenii intre copiii din diferite scoli, localitati si judete.
Ateliere Fara Frontiere ofera 500 de computere pentru proiecte educationale
Ateliere Fara Frontiere lanseaza editia a doua a programului ASSOCLIC din acest an si aloca 500 de calculatoare complete cu misiunea de a reduce decalajul informatic si de a sprijini categoriile defavorizate cu echipamente IT&C reconditionate in atelierul propriu. Termenul limita de inscriere pentru a doua etapa ASSOCLIC este 31 august, urmand ca proiectele sa fie evaluate de un juriu format din parteneri Ateliere Fara Frontiere. Rezultatele acestei etape vor fi afisate pe 14 septembrie.
Incepand cu aceasta etapa, Regulamentul de participare si inscrierile sunt disponibile pe website-ul dedicat www.assoclic.ro. Tot aici se vor regasi povesti de success ale altor proiecte implementate cu ajutorul Assoclic, ultimele noutati, calendarul complet al programului si un istoric de la lansare si pana acum. Mai multe informatii se pot gasi si pe pagina de Facebook sau contul Twitter sau la adresa de e-mail daniel.matei@atelierefarafrontiere.ro.
Pentru aceasta etapa ASSOCLIC pot aplica organizatii neguvernamentale (asociatii, fundatii, federatii), scoli, licee, institutii de invatamant acreditate (facultati/universitati), gradinite, muzee de stat, biblioteci de stat si institutii sociale care prezinta un proiect intr-unul din domeniile eligibile: educatie prin acces la IT&C, integrare/reintegrare – care stimuleaza autonomia persoanelor asistate prin acces la tehnologie, formare prin acces la IT&C sau alte proiecte care vizeaza un impact social in comunitate.
S-a deschis sistemul de aplicatii online in proiectul “O generatie de specialisti romi in domeniul medical”
In cadrul proiectului “O generatie de specialisti romi in domeniul medical”, implementat de Agentia de Monitorizare a Presei in parteneriat cu Roma Education Fund Romania s-a deschis sistemul de aplicatii online adresat elevilor romi, care in anul academic 2012-2013 sunt in clasa a XII-a si care doresc sa se inscrie la institutii de invatamant tertiar/ preuniversitar in domeniul medicinei umane, in anul 2013.
Programul da posibilitatea pentru 200 de liceeni romi sa beneficieze de sesiuni de pregatire in regim gratuit la materiile biologie si chimie/ fizica. Cursurile sunt axate pe programa pentru admiterea in unitatile de invatamant superior cu profil medical si sunt realizate de profesori de specialitate. In plus, elevii selectati in program participa la tabere de motivare si primesc burse lunare.
Scopul taberelor de motivare este de a dezvolta cunostintele participantilor in domenii precum managementul caierei, leadership, lucrul in echipa si comunicare eficienta.
Bursele lunare in valoare de 500 de lei sunt oferite elevilor beneficiari in cursul anului academic 2012 - 2013, pe perioada participarii la cursurile de pregatire. In ultimele 3 luni de tutorat valoarea burselor se va mari la 800 de lei lunar daca beneficiarii in cadrul sedintelor de meditatii obtin media generala minima 9.00 la testele privind materiile selectate pentru cursurile de pregatire.
Aceasta etapa de inscriere se va desfasura in perioada 30 MAI – 25 IUNIE 2012, iar pentru mai multe detalii puteti accesa link-ul http://www.profesionistiromi.ro/burseromi/.
Program intensiv de limba engleza pentru tineri romi la Central European University (CEU)
Central European University din Budapesta anunta lansarea competitiei pentru programul de limba engleza destinat tinerilor romi pentru anul universitar 2012-2013.
Programul presupune pregatirea intensiva la limba engleza, timp de 8 luni, pentru tineri romi absolventi din Europa Centrala si de Est, astfel incat acestia sa poata aplica cu success la programele de intership ale Comisiei Europene sau ale CEU, dar si in alte oportunitati educationale si pentru dezvoltarea carierei.
La acest program pot aplica absolventi romi din urmatoarele state: Albania, Belarus, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Kosovo, Ungaria, Macedonia,Moldova, Muntenegru, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Turcia si Ucraina.
Pentru informatii suplimentare, va rugam accesati http://www.ceu.hu/.
A aparut publicatia Cronica rroma, realizata de Gheorghe Sarau
In luna aprilie a acestui an a aparut lucrarea “Cronica rroma”, care reuneste informatii, date, relatari despre realizari din domeniul rom din Romania si din intreaga lume din ultimii 21 de ani. Cartea se poate procura prin comanda la Editura Universitatii din Bucuresti (date de contact: Sos. Panduri nr. 90-92, Bucuresti, cod:050663, tel./fax:021-410 23 84. E-mail: editura_unibuc@yahoo.com) sau de la standul de cursuri universitare existent la Universitatea Bucuresti (holul Facultatii de Istorie). Pretul unui exemplar este 39 lei.
Concursul interjudetean "Chip de copil"
Concursul se adreseaza cadrelor didactice din gimnaziu si invatamant primar care doresc sa ii ajute pe elevii lor sa cunoasca si sa respecte diversitatea etnoculturala din Romania, prin constientizarea existentei minoritatilor etnice pe teritoriul tarii noastre, precum si a valorilor cu care acestea imbogatesc cultura din spatiul romanesc. Pot participa elevi si cadre didactice romani, precum si din toate etniile conlocuitoare in Romania.
Sectiunile concursului:
1. Compuneri/eseuri/ poezii – in limba romana sau materna
2. Carti postale/Afise/Fotografii
3. Lucrari plastice
4. Folclor local (zone geografice si minoritati)- cantece populare pe suport electronic
5. Documentare in format ppt, pps sau .avi – exclusiv pentru cadre didactice
Temele de inspiratie pentru toate sectiunile: copilaria, activitati desfasurate de Ziua Internationala a Copilului, preocupari ale unor oameni de arta, scriitori sau poeti in copilaria lor, aspecte din viata/ obiceiurile/ traditiile copiilor romani si ai minoritatilor etnoculturale, prietenia dintre copiii diferitelor etnii din Romania.
La sectiunea 1, creatiile care vor fi scrise in limba materna, trebuie sa aiba pe verso si traducerea in limba romana. Redactarea se va face pe maxim doua pagini A4, in Word, cu caractere de 12, Times New Roman, Microsoft Word 2003. La sfarsitul lucrarii, se vor specifica sectiunea, numele si prenumele elevului, clasa, scoala, numele cadrului didactic indrumator.
Vor fi acceptate si lucrarile scrise de mana, care vor avea ca intindere maxim 2 pagini A4.
ATENTIE! Lucrarile si creatiile participante la sectiunea 1, 4 si 5 vor fi trimise si electronic pe e-mail: crucianu_violeta@yahoo.com, impreuna cu fisa de inscriere, completata si nescanata, pentru eventuala includere in CD-ul concursului. Fiecare document va avea denumirea: Sectiunea, Nume si prenume elev, Denumirea lucrarii, Scoala, Clasa, Nume cadru didactic indrumator. Fiecare creatiei literara va fi salvata in document separat denumit ca in exemplul: Ionescu Cristina - III - poezie
La sectiunea 2, cartile postale/afisele/fotografiile vor fi realizate folosind o tehnica la alegere, color sau alb-negru si materiale precum: acuarele, creioane colorate, cerate etc.
La sectiunea 3, lucrarile plastice vor fi realizate pe suport A4, folosind o tehnica la alegere: desen, pictura, colaj. Tematica si subiectele lucrarilor sunt aceleasi ca la sectiunea 1. Pe verso, se vor scrie: titlul lucrarii, numele si prenumele autorului, clasa, unitatea scolara, numele cadrului didactic indrumator.
La sectiunea 4, se urmaresc: costumul popular, prezenta scenica, corectitudinea interpretarii (voce, expresivitate, timbru vocal).
La sectiunea 5, se vor trimite programe realizate in format ppt, pps sau .avi originale, care sa surprinda informatii si atestari istorice ale diferitelor etnii pe teritoriul Romaniei. Pentru filmele realizate .avi se accepta si obiceiuri/traditii/aspecte ale vietii cotidiene ale copiilor romani sau care fac parte din minoritatile etnoculturale. Aceasta sectiune se adreseaza doar cadrelor didactice.
Lucrarile inscrise in concurs nu se restituie. Drepturile patrimoniale asupra lucrarilor sunt cedate organizatorilor. Participa la concurs numai lucrari de conceptie originala, gandite si executate de elevi, fara interventii directe ale adultilor.
Fiecare cadru didactic poate participa cu maxim 2 (doua) lucrari la fiecare sectiune.
Inscrierea in concurs se va face pe baza unei fise de inscriere completata si nescanata, la urmatoarea adresa de email: crucianu_violeta@yahoo.com, pana la data de 15. 05. 2012.
Pentru informatii suplimentare: crucianu_violeta@yahoo.com
iulian.jegu@yahoo.com
30 de locuri disponibile la scoala de vara pentru tineri romi organizata de OSI in perioada 16-25 iulie 2012
OSI organizeaza cea de-a doua editie a scolii de vara pentru tineri romi din Europa Centrala si de Est.
In cele 10 zile ale scolii de vara participantii vor instruiti si incurajati sa devina un model, un lider politic sau activist capabil sa pledeze pentru comunitatile rome si pentru populatia roma. Pe durata evenimentului participantii vor afla informatii despre identitatea romilor intr-un mediul placut, alaturi de profesori si lideri romi distinsi.
Din cele 10 zile, doua zile sunt alocate pentru o vizita de studiu la lagarul de concentrare de la Auschwitz, Polonia, locul unde au fost exterminati peste 20.000 de romi si sinti.
Pentru a afla care sunt documentele necesare pentru aplicatia ta, acceseaza site-ul http://www.soros.org/grants
Scoala de vara organizata de ERC in perioada 21 iulie - 1 august 2012
Centrul European pentru Drepturile Romilor (The European Roma Rights Center) da startul inscrierilor pentru scoala de vara, editia 2012. Evenimentul va avea loc la Budapesta in perioada 21 iulie – 1 august, iar data limita pentru trimiterea aplicatiei este 13 mai 2012.
Scoala de vara este organizata pentru studentii si tinerii romi activisti din toate tarile Europei, cu scopul de a dezvolta capacitatea unei noi generatii de activisti romi din domeniul drepturile omului pentru a utiliza instrumente si metode internationale si regionale destinate combaterii discriminarii populatiei de etnie roma.
Scoala de vara va oferi o introducere in drepturile omului, precum si un forum de discutii pentru schimbul de idei si expertiza pentru participantii care sunt la inceputul carierei.
Daca esti interesat sa aplici, descarca aplicatia in format word de pe site-ul www.erc.org si trimite o scrisoare de recomandare de la un profesor, lider comunitar, lider religios sau angajator actual in care sa descrie relatia dintre tine si el, de cat timp va cunoasteti si de ce esti un candidat potrivit pentru acest curs.
Pentru mai multe informatii, acceseaza www.erc.org.
Au inceput inscrierile pentru Roma Memorial University Scholarship Program (RMUSP) 2012/2013
Daca esti un tanar de etnie roma, studiezi la o universitate acreditata si vrei sa fii ajutat sa-ti finalizezi studiile, aplica la programul de burse RMUSP. Pentru mai multe informatii despre criteriile de eligibilitate, dar si despre procesul de selectie, te rugam sa accesezi http://www.romaeducationfund.hu/how-apply-scholarship.
Steluta Slate si Anisoara Bustean nominalizate in cadrul Galei Femeilor Rome “Priveste-ma asa cum sunt!”
Doamnele mentor nominalizate in cadrul celei de-a doua editii a Galei Femeilor Rome isi desfasoara activitatea in cadrul proiectului in Regiunea Sud-Munteania. Steluta Slate a fost nomininalizata la sectiunea Profesor de Limba Romani, iar Anisoara Bustean este castigatoarea sectiunii Mediator Scolar. Gala Femeilor Rome “Priveste-ma asa cum sunt!” este organizata de Asociata de Dezvoltarea Comunitata Impreuna si Centrul pentru Educatie si Dezvoltare Sociala (CEDS). Prin intermediul evenimentului sunt promovate femei rome care prin activitatea desfasurata in diverse domenii contribuie in mod deosebit la imbunatatirea vietii comunitatilor de romi.
Ateliere fara frontiere deschide prima etapa ASSOCLIC in perioada martie-aprilie 2012
ASSOCLIC este un concurs de proiecte organizat de Ateliere Fara Frontiere pentru donarea echipamentelor informatice colectate de la companiile responsabile social si reconditonate in atelierul de insertie al asociatiei catre organizatiile din Romania, care dezvolta proiecte de acces la educatie, formare si integrare a beneficiarilor lor. In 2012 vor avea loc 3 etape in care vor fi donate in total 1000 de calculatoare.
Pentru aceasta etapa sunt alocate 250 de calculatoare pentru care pot aplica organizatii neguvernamentale (asociatii, fundatii, federatii), scoli, licee, institutii de invatamant acreditate (facultati/ universitati), gradinite, muzee de stat, biblioteci de stat si institutii sociale care prezinta un proiect intr-unul din domeniile eligibile: educaţie prin acces la IT&C, integrare/ reintegrare – care stimuleaza autonomia persoanelor asistate prin acces la IT&C, formare prin acces la IT&C sau alte proiecte care vizeaza un impact social in comunitate.
Termenul limita de inscriere este 31 martie urmand ca proiectele sa fie evaluate de un juriu format din parteneri Ateliere Fara Frontiere iar rezultatele primei etape vor fi afisate pe 23 aprilie.
Pentru mai multe informatii, va rugam sa accesati www.atelierefarafrontiere.ro
Olimpiade/ Concursul National de Limba Romani
Olimpiada de limba romani se desfasoara in urmatoarele etape:
- Etapa pe scoala/ localitate este programata in perioada 30 ianuarie – februarie 2012
- Etapa judeteana are loc in perioada 1-10 martie 2012
- Etapa nationala se desfasoara in judetul Bihor in perioada 2-6 aprilie 2012.
In saptamana 2-6 aprilie 2012 in fiecare unitate de invatamant se vor desfasura activitati non-formale, care valorizeaza talentele si competentele elevilor in domenii cat mai diverse si interesante.
Concurs de creatie in limba romani pentru elevii din clasele VII-XII
In perioada 29 februarie 2012 – 20 aprilie 2012 se desfasoara Concursul de creatie literara in limba romani. Fazele pe scoli se desfasoara in perioada 29 februarie – 20 martie 2012, urmand ca faza judeteana sa aiba loc in perioada 2-6 aprilie 2012. Ultima faza, cea natioanala, va avea loc la Braila intre 18-20 aprilie 2012.
Sectiunile concursului sunt:
1. Creatie literara in limba romani
Teme propuse: o Rromanipen, o ćhavorripen, i natura, o kamipen, i familia, o rasismo etc.
Subsectiunea poezie (doua creatii lirice) – clasele VII-VIII si clasele IX-XII
Subsectiunea proza (o creatie de 1-2 pagini) – clasele VII-VIII si clasele IX-XII
2.Critica literara / Analiza literara / Recenzie literara / Cronica literara in limba rromani a unui text la alegere din lirica scriitorului Stefan Fuli - clasele IX-XII
Regulamentul concursului:
• Pot participa elevi din clasele VII -XII;
• Lucrarile vor fi expediate numai prin posta, pe adresa Scolii Sutesti, pana la data de:
- pentru faza pe scoala - in perioada 21 - 25 martie 2012;
- pentru faza judeteana - in perioada 6 - 10 aprilie 2012;
NOTA! Participantii la etapele premergatoare celei nationale isi vor demonstra aptitudinile creatoare in limba materna rromani intr-un cadru organizat, anuntat din timp si coordonatorului national al concursului!
• Pe plic se vor face precizarile obligatorii: sectiunea de concurs la care participa, ciclul gimnazial sau liceal si clasa respectivǎ;
• Este exclusa varianta trimiterii lucrarilor prin e-mail (orice lucrare care va fi trimisa prin e-mail nu va fi luata in considerare de catre comisia de jurizare);
• Pentru siguranta corespondentei, se recomanda trimiterea plicurilor cu “confirmare de primire”;
• Lucrarile vor fi scrise de mana, mentionandu-se in coltul din dreapta sus numele si prenumele elevului, clasa, scoala, localitatea, judetul, numele profesorului indrumator, o adresa de e-mail a profesorului indrumator (sau a elevului) si un numar de telefon pentru a putea fi contactati de catre organizatori;
• Lucrarile vor fi secretizate (colt indoit si lipit cu etichete pe fiecare lucrare) de catre profesorul indrumator al elevului, dupa ce s-a asigurat ca este completat corect coltul din dreapta sus (a nu se uita adresa de e-mail la care vor fi contactati, ulterior, toti participantii);
• Nu se percepe taxa de participare;
Concurentii selectati in urma analizarii lucrarilor de la faza judeteana (in perioada 11-12 aprilie 2012) vor fi instiintati, intre 12-14 aprilie 2012, in vederea participarii la Faza nationala a concursului, ce se va desfasura in intervalul 18-20 aprilie 2012, la Braila (cu prezentare in ziua de 17 aprilie 2012).
La faza nationala, se estimeaza participarea a 15-20 elevi din intreaga tara si a profesorilor care i-au pregatit pe acestia.
Cheltuielile de deplasare, de cazare si de masa sunt asigurate de catre organizatorii braileni si de sponsorii acestora.
Burse acordate de YouthActionNet pentru tinerii antreprenori din domeniul social
YouthActionNet ii sprijina pe tinerii antreprenori din domeniul social care, prin proiectele lor, promoveaza schimbarea sociala si creeaza legaturi intre tineri si comunitatile locale. Sunt sustinuti, de asemenea, si antreprenorii care conduc o echipa de tineri, ce promoveaza si protejeaza drepturile copiilor din tara lor.
YouthActionNet sprijina dezvoltarea leadership-ului tinerilor prin programul sau de burse nationale si globale si se adreseaza tinerilor antreprenori de succes, din domeniul social, din intreaga lume, care au dezvoltat proiecte inovatoare, prin care au atins probleme de relevanta internationala.
Programul de burse presupune:
Formarea de aptitudini
Se organizeaza un stagiu de formare a aptitudinilor, de sapte zile, la Washington DC (toate cheltuielile sunt acoperite). Planurile de invatare vor fi adaptate in functie de necesitatile fiecaruia, in materie de leadership. Invatarea este axata pe 6 dimensiuni ale leadership-ului: personal, vizionar, politic, de colaborare, organizational, social.
Crearea unei retele
• Crearea unei retele formate din agentii nationale si internationale de intr-ajutorare, ONG-uri si corporatii partenere.
• Legaturi de la egal la egal pe parcursul anului.
Advocacy
• Cursuri de formare in comunicare si colaborare cu mass-media; asistenta tehnica in relatii publice.
• Acces la platformele globale de advocacy si de acoperire media. Bursierii au, de asemenea, acces la diferitele oportunitati de finantare.
Eligibilitate
• Programul este deschis catre toate persoanele cu varste cuprinse intre 18-29 de ani
• Candidatii trebuie sa fie fondatori ai unor proiecte deja existente sau ai unor organizatii, cu un background de un an privind schimbarile sociale determinate
• Se cere limba engleza la nivel profesionist; candidaturile trebuie trimise in limba engleza
• Candidatii trebuie sa fie disponibili sa participe la intregul stagiu (retreat), in a doua saptamana din octombrie 2012, din Turcia.
Data limita pana cand candidatii trebuie sa se inscrie si sa depuna aplicatiile online, este 12 martie 2012. Mai multe detalii despre program, precum si aplicatia online veti gasi la www.youthactionnet.org
Cursuri de vara pentru studii romani la Universitatea Central Europeana (CEU) in Budapesta
In perioada 25 iunie – 20 iulie 2012, vor avea loc cursuri de vara pentru studii romani finantate de Consiliul Europei prin Reteaua Academica Europeana a Studiilor Romani.
Se vor organiza urmatoarele cursuri:
- Romii in Europa – Analize comparative: curs pentru doctoranzi (2 saptamani, 9-20 iulie 2012);
- Romii in Europa – Analize comparative: curs pentru doctoranzi cu instruire si in filmul documentar (4 saptamani, 25 iunie – 20 iulie 2012);
- Romii in Europa – Strategie de politici publice: curs pentru experti in politici publice (2 saptamani, 2 -14 iulie 2012);
- Romii in Europa – Strategie de politica: curs pentru experti in politici publice cu instruire in film documentar (3 saptamani, 25 iunie – 14 iulie 2012);
Universitatea Central Europeana invita sa aplice la scoala de vara cercetatori juniori sau cu studii postdoctorale interesati in dezvoltarea studiilor romani - masteranzi sau doctoranzi. Alte persoane care sunt implicate in cercetare, in mediul non-academic (grupuri de reflectie, departamente guvernamentale, ONG-uri) sunt, de asemenea, eligibile.
Data limita a trimiterii aplicatiilor – 15 martie 2012.
Costurile de transport, cazare si costurile de trai sunt suportate de organizatori.
Pentru mai multe informatii, va rugam sa accesati http://summer.ceu.hu/roma-2012
Programul de burse nationale UNESCO - L'Oréal "Pentru femeile din stiinta"
Considerand implicarea femeilor in cercetarea stiintifica un factor cheie pentru progresul economic, social si cultural, Comisia Nationala a Romaniei pentru UNESCO si L'ORÉAL Romania, impreuna cu Academia Romana si Autoritatea Nationala pentru Cercetare Stiintifica (ANCS) au lansat cea de a treia editie a programului de burse nationale UNESCO - L'Oréal "Pentru femeile din stiinta", incurajand implicarea si sustinerea dezvoltarii profesionale a femeilor in domeniul stiintei.
Programul de burse nationale UNESCO - L'Oréal "Pentru femeile din stiinta", derulat in Romania in acest an, a inceput la data de 23 noiembrie 2011 si se incheie la data de 12 iunie 2012, odata cu acordarea oficiala a bursei.
Aplicatiile de inscriere in program trebuie trimise pana la data de 31 martie 2012. Regulamentul programului si formularul de inscriere se gasesc pe site-ul Comisiei Nationale a Romaniei pentru UNESCO, la adresa: http://www.cnr-unesco.ro. La program poate participa orice tanara cercetatoare din Romania, cu varsta pana in 35 de ani, inclusa in sistemul doctoral/postdoctoral in cadrul unei institutii din tara noastra.
In aceasta cea de a treia editie a programului UNESCO - L'Oréal "Pentru femeile din stiinta", se vor oferi doua burse de studiu, in valoare de 42.000 de lei fiecare, una pentru domeniul Stiintelor Vietii si cealalta pentru Chimie. Bursa va fi utilizata pentru derularea de activitati de cercetare stiintifica, pe langa un institut de cercetare din Romania. Bursierele sunt selectate de catre un juriu local, din care fac parte reprezentanti ai CNR UNESCO, Academia Romana, ANCS si L'ORÉAL Romania.
ASUR ofera cinci laboratoare de informatica in cadrul unui concurs national interscolar
Asociatia Secular-Umanista din Romania (ASUR) anunta lansarea unui concurs national, destinat institutiilor din invatamantul preuniversitar. Pot participa la concurs echipe de elevi si profesori de la scoli si licee din mediul urban si rural. Concursul urmareste sa evidentieze atat cunostintele elevilor despre teoria evolutiei, cat si calitatile creative ale acestora.
Concursul se va derula in perioada 13 februarie – 1 iunie 2012, iar pentru buna desfasurare a acestuia, juriul va fi alcatuit din reprezentanti ai organizatorilor, dar si ai partenerilor: Institutul Geologic al Romaniei, Universitatea din Bucuresti si National Geographic.
Startul concursului a fost dat luni, 13 februarie, prin intermediul unei conferinte organizata in cadrul Muzeului de Geologie din Bucuresti. Scolile care vor participa la concurs au sansa de a castiga, pe langa echipamentele IT, carti, reviste si vizite gratuite la Muzeul de Geologie.
Detalii despre concurs gasiti pe siteul www.darwinday.ro.
Ambasada Republicii Federale Germania si Romfilateria vor ca desenul tau sa fie marca postala
Ambasada Republicii Federale Germania si Romfilatelia cauta cel mai frumos desen pe tema „Prietenie“ . Cu prilejul aniversarii a 20 de ani de la incheierea Tratatului romano-german privind cooperarea prieteneasca si parteneriatul in Europa invitam elevi incepand cu clasa a 5-a si studenti ai scolilor si universitatilor din Romania sa participe la concursul cu tema „prietenie“.
Lucrarea castigatoare va sta, anul acesta, la baza ilustrarii de catre Romfilatelia a unei emisiuni de marci postale cu prilejul aniversarii a 20 de ani de la incheierea Tratatului.
Evaluarea lucrarilor se va face pe trei grupe de varsta (clasele 5-8, clasele 9-12, studenti) de catre un juriu alcatuit din personal al Ambasadei si Romfilatelia. Se acorda premii sub forma de obiecte celor mai bune zece desene din fiecare categorie de varsta. Data desfasurarii ceremoniei de decernare a premiilor va fi anuntata in timp util.
Cel mai frumos desen va fi ales de catre Ambasadorul Republicii Federale Germania, domnul Andreas von Mettenheim, impreuna cu directorul general Romfilatelia, doamna Cristina Popescu, si va fi prezentat in 03.10.2012, cu prilejul aniversarii a 20 de ani de la incheierea Tratatului romano-german privind cooperarea prieteneasca si parteneriatul in Europa.
Conditii de participare:
- Elevi incepand cu clasa a 5-a si studenti
Ce tip de materiale poti utiliza?
- hartie alba, dimensiunea maxima DIN A3
- maxim 6 culori
- creioane colorate, carioci sau pensule
Unde trimiti desenul si declaratia de consimtamant?
Ambasada Republicii Federale Germania
Sectia cultura - Concurs „Prietenie“
Str. cpt. av. Gheorghe Demetriade nr. 6-8, 011849 Bucuresti
Data limita de participare: 29.02.2012 (data postei)
NU vor fi luate in considerare pentru concurs decat lucrarile insotite de Declaratia de consimtamant. Formularul poate fi descarcat de pe pagina de internet a Ambasadei.
Informatii suplimentare gasiti la pagina de internet www.bukarest.diplo.de
Stagiu platit la Agentia UE pentru Drepturile Fundamentale (ADF) pentru tinerii absolventi
De doua ori pe an, intre 16 ianuarie - 30 iunie si 1 iulie - 30 decembrie, Agentia UE pentru Drepturile Fundamentale (ADF) ofera stagii platite pe perioade de sase luni pentru tinerii absolventi. Agentia doreste sa le ofere stagiarilor sansa de a acumula experienta in administrarea muncii de cooperare in domeniul drepturilor fundamentale la nivel european. In acest fel, stagiarii pot observa din interior care sunt obiectivele si activitatile si pot pune in practica cunostintele pe care le au.
ADF este construita pe baza fostului Centru European de Monitorizare a Rasismului si Xenofobiei si ofera asistenta si expertiza Uniunii Europene si statelor membre pe probleme de drepturi fundamentale. Scopul este de a le oferi sprijinin pentru ca acestea sa respecte drepturile fundamentale, in momentul in care iau masuri sau deruleaza actiuni.
Scopurile stagiilor sunt:
- sa le ofere oportunitatea stagiarilor de a intelege obiectivele si activitatile ADF;
- sa le faciliteze stagiarilor sa acumuleze experienta practica si cunostinte despre munca de zi cu zi a departamentelor si serviciilor ADF;
- sa le faciliteze stagiarilor sa puna in practica cunostintele acumulate pe parcursul studiilor sau a carierei lor profesionale;
- sa contribuie la misiunea Agentiei.
Criterii de eligibilitate:
- participantii sunt cetateni din statele membre UE, statele candidate sau potential candidate;
- stagiarii trebuie sa aiba diploma universitara;
- stagiarii trebuie sa fi terminat studiile de licenta si sa fi obtinut diploma sau echivalentul acesteia pana in momentul datei limita pentru candidatura;
- candidatii trebuie sa cunoasca foarte bine cel putin doua limbi ale comunitatii europene, inclusiv engleza.
Candidatii non-UE trebuie sa cunoasca bine engleza
- candidatii nu trebuie sa fi participat la alte stagii in cadrul institutiilor sau organismelor UE sau sa fi fost angajati in cadrul acestora.
Stagiarii primesc o bursa lunara in valoare de 1000 de Euro. Stagiarilor selectati li se vor deconta cheltuielile de calatorie la inceputul si la finalul stagiului. Stagiarii cu dizabilitati pot primi un supliment la bursa initiala de pana la 50% din valoarea acesteia.
Data limita: 17 februarie 2012, 13:00 CET
Pentru informatii suplimentare accesati www.fra.europa.eu.
Proiect Educativ International "Oriunde ai fi, ai ingerul tau!"
Simpozionul International "Oriunde ai fi, ai ingerul tau!" derulat in cadrul proiectului cu acelasi nume se adreseaza cadrelor didactice, prescolarilor, elevilor din ciclul primar si gimnazial. Sectiunile simpozionului sunt: creatii literare (poezie, proza, eseu) si creatii artistice pentru prescolari si elevi (pictura, desen, colaj). Participantii se pot inscrie si pot trimite lucrarile pana la data de 30 ianuarie 2012. Detalii despre regulamentul concursului si fisa de inscriere le gasiti la wwww.didactic.ro.
Proiecte culturale finantate de Administratia Fondului Cultural National
AFCN acorda finantari nerambursabile pentru proiecte culturale, care vor fi derulate pana la data de 15 noiembrie 2012. Educatie culturala, Interventie culturala,Formare profesionala in domeniul culturii, Activitati muzeale sunt doar cateva dintre temele care beneficiaza de finantare nerambursabila. Proiectele pot fi inscrise pana la data de 15 decembrie 2011, ora 16:00. Pentru informatii suplimentare: www.afcn.ro
Vizite de schimb de experienta si bune practici organizate de partenerii regionali
Mentorii si profesorii de sprijin educational intensiv, care lucreaza in proiectul "Oportunitati egale in educatie pentru o societate incluziva" au intalnire in perioada 1-4 decembrie 2011 la prima vizita de schimb de experienta si bune practici dedicata acestora. In cele trei zile din cadrul acestei vizite de schimb de experienta se va crea un spatiu de dezbatere despre dificutatile si modalitatile de solutionare in relatia cu scoala, relatia cu beneficiarii, dar si in relatia romi-majoritari. Un alt punct foarte important din agenda acestei vizite de schimb de experienta se refera la strategiile efeciente de lucru pentru mentori si cadrele didactice, dar si modalitati de lucru pentru imbunatatirea rezultatelor scolare ale beneficiarilor proiectului "Oportunitati egale in educatie pentru o societate incluziva". Partenerul regional CRCR va desfasura vizita de schimb de experienta la Sibiu. Centrul Rromilor Amare Rromentza se intalneste cu mentorii si profesorii SEI la Botosani, iar partenerul regional Centrul pentru Educatie si Dezvoltare Sociala organizeaza vizita de schimb de experienta si bune practici la Bran, judetul Brasov.
Vizita de schimb de experienta si bune practici in Ungaria
In perioada 19-24 noiembrie 2011 echipa proiectului "Oportunitati egale in educatie pentru o societate incluziva" participa la vizita de schimb de experienta si bune practici din Ungaria. In cadrul vizitei se vor observa si analiza cateva proiecte de referinta din educatia copiilor romi, propuse de partenerul transnational Roma Education Fund si implementate in Ungaria. Scopul vizitei de schimb de experienta si bune practici este de a transfera practicile bune in cadrul proiectului "Oportunitati egale in educatie pentru o societate incluziva".
Stiri/Eveniment 
Povestile copiilor

Povestile copiilor
Elevii care au participat in proiectul Oportunitati egale in
educatie pentru o societate incluziva ne-au impartasit povestile lor de
viata.
Echipa
  REF si Partenerii
  Mentori
  Mentori -> Nord Est
  Mentori -> Centru
 Mentori -> Sud Muntenia
 Profesori SEI
 Profesori SEI -> Nord Est
 Profesori SEI -> Centru
 Profesori SEI -> Sud Muntenia
  REF si Partenerii

  Mentori
  Mentori -> Nord Est

  Mentori -> Centru

 Mentori -> Sud Muntenia

 Profesori SEI
 Profesori SEI -> Nord Est

 Profesori SEI -> Centru

 Profesori SEI -> Sud Muntenia
