Resurse pentru cadre didactice

Indicatori

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Indicatori

 

Raport cu privire la calitatea livrarii serviciilor SEI la matematica in anul scolar 2011-2012

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Raport_matematica_2011_2012

 

Raport cu privire la calitatea livrarii serviciilor SEI la lb romana in anul scolar 2011-2012

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Raport_privind_calitate_livrarii_sesiunilor_SEI_lb romana_2011-2012

 

Materiale curs perfectionare_Metodologie SEI_Lb si literatura romana

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Metodologie_SEI_lb_si_literatura_romana

 

Anexa_Plan_individual_personalizat

 

Teste_initiale_intermediare_finale

 

Standarde_de_evaluare

 

Materiale curs perfectionare_Metodologie de monitorizare SEI_Lb si literarura romana

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Metodologie_de_monitorizare_SEI_2012-2013_lb_romana

 

Anexa_1_Matrice_de_monitorizare

 

Formular_de_monitorizare

 

Raport_lunar_de_activitate

 

Plan_de_imbunatatire

 

Fisa_de_pontaj

 

Materiale curs perfectionare Lb si literatura romana

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Sesiunea_1

 

Sesiunea_2

 

Sesiunea_3

 

Sesiunea_4a

 

Sesiunea_4b

 

Raport_SEI_matematica_2011_2012

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Raport_SEI_an_scolar_2011_2012_matematica

 

Materiale curs perfectionare_Teste prefinale_clasa_VIII-a_matematica

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Testare_prefinala_clasa_aVIII-a_subiecte

 

Testare_prefinala_clasa_aVIII-a_barem_de_corectare

 

Materiale curs perfectionare - Teste intermediare matematica

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Testare_intermediara_clasa_aVII-a

 

Testare_intermediara_clasa_aVIII-a

 

Materiale curs perfectionare - Teste initiale matematica

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Test_initial_clasa_aVIIIa_subiecte_ianuarie_2013

 

Test_initial_clasa_aVIIIa_subiecte_ianuarie_2013_barem

 

Test_initial_clasa_aVII-a

 

Test_initial_clasa_aVIII-a

 

Fisa_de_pontaj

 

Materiale curs perfectionare - Teste matematica

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Model_evaluare_nationala_2013_subiecte

 

Model_subiecte_evaluare_nationala_2012_barem

 

Standarde_evaluare

 

Explicatii_pentru_utilizare_standarde_de_evaluare

 

Anexa_1

 

Grila_de_evaluare_integrata_clasaVIII-a

 

Materiale de la cursul de perfectionare - Metodologie SEI matematica

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Metodologie_SEI_matematica_2012-2013

 

Plan_de_invatare_individualizat

 

Matrice_de_specificatii_clasa_aVIII-a

 

Rezumat_metodologie_SEI_matematica

 

Materiale curs perfectionare - Metodologie de monitorizare - matematica

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Anexa_6-Fisa_de_pontaj

 

Metodologie_de_monitorizare_SEI_2012-2013

 

Anexa_1_Matrice_de_evaluare_SEI

 

Anexa_4_Formular_de_monitorizare_lunara_SEI

 

Anexa_5_Raport_lunar_de_activitate

 

Anexa_7_Plan_imbunatatire

 

Chestionarul intereselor profesionale

Daca vreti sa stiti ce personalitate au elevii dumneavoastra si ce tipuri de activitati le sunt recomandate ar trebui sa aplicati chestionarul intereselor profesionale. Exercitiul a fost discutat in cadrul schimbului de experienta dintre cadrele didactice SEI si mentorii din Regiunea Centru.

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Chestionarul intereselor profesionale

 

Hexagonul intereselor

Exercitiul a fost propus de formatorul Constanta Stancescu in cadrul vizei de schimb de experienta dintre profesorii SEI si mentorii din Regiunea Centru.

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Hexagonul intereselor

 

Metoda palariilor ganditoare

Daca sunteti interesati sa aplicati o metoda de predare-invatare care este un joc in sine, atunci metoda palariilor ganditoare este cea mai potrivita. Metoda a fost pusa in practica pe durata schimbului de experienta a cadrelor didactice din Regiunea Centru, cu ajutorul formatorului Constanta Stancescu.

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Metoda palariilor ganditoare

 

Invatarea diferentiata

Cadrele didactice din Regiunea Sud-Muntenia au dezbatut despre invatarea diferentiata in cadrul vizitei de schimb de experienta. Pe parcursul prezentarii, formatorul Marilena Scripcariu a discutat despre organizarea diferentiata a predarii-invatarii, adaptarea continutului, adaptarea proceselor didactice, dar si despre adaptarea procesului de evaluare.

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Invatarea diferentiata

 

Stiluri de invatare

Fiecare copil are propriul stil de invatare. Cadrele didactice din Regiunea Sud-Munteania au discutat despre stilurile de invatare caracteristice fiecare copil si modalitatile de lucru aplicate pentru acestia la schimbul de experienta, in prezenta formatorului Marilena Scripcariu.

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Stiluri de invatare

 

Teoria inteligentelor multiple

Prezentarea a fost sustinuta de formatorul Marinela Scripcariu la vizita de schimb de experienta si bune practici a cadrelor didactice din Regiunea Sud-Munteania. Conform acestei teorii exista 8 tipuri de inteligenta si este foarte important pentru dezvoltarea copilului sa se lucreze pe tipul de inteligenta predominant.

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Teoria inteligentelor multiple

 

Manual de evaluare

Publicatia a fost elaborate in cadrul proiectului Instruire si Consultanta pentru Dezvoltarea Continua a Sectorului IPT. Manualul de evaluare dezbate principiile evaluarii curricumului bazat pe competente, tipurile de evaluare, diversele proceduri eficiente de invatare, instrumentele de evaluare, evaluarea abilitatilor cognitive prin raspunsuri extinse sau libere, modalitatile de evaluare a abilitatilor practice, practicile necorespunzatoare in evaluare si diverse practici bune in evaluare.

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Manual de evaluare

 

Bilingvism si biculturalism in educatia scolara din comunitatile de romi

Lucrarea semnata de prof. dr. Delia Grigore defineste indentitatea etnica a romilor si internalizarea stigmatului si propune biligvismul si biculturalismul in mediul scolar, ca model al egalitatii culturii.

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Bilingvsm_si_biculturalism_in_educatia_scolara_din_comunitatile_de_romi

 

Ghid de consiliere scolara pentru comunitatile multietnice din Romania

Materialul realizat de Centrul Rromilor “Amare Rromentza” prezinta complexul de factori care stau la baza conceptului de consiliere. Studiul abordeaza principiile consilierii scolare, rolul factorilor implicati in procesul de educatie, importanta comunicarii si relationarii in procesul de consiliere si in etapele de crestere a copilului, formarea corecta a imaginii de sine si alegerea informata a traseului educational urmat de elev.

Consiliere si orientare

Materialul elaborat de cele mai importante institutii din domeniul educatiei, precum Ministerul Educatiei si Cercetarii, Institutul de Stiinte ale Educatiei, Consiliul National pentru Curriculum, Centrul National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic, abordeaza latura prezenta in toate disciplinele, indiferent de nivel, pentru dezvoltarea in plan personal, social si profesional a elevilor si pentru achizitionarea abilitatilor necesare succesului si reusitei elevilor. Lucrarea se adreseaza consilierilor scolari, profesorilor diriginti si invatatorilor si poate fi utilizata de la clasa I pana in clasa a XII-a.

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Consiliere_si_orientare

 

Ghidul consilierii scolare pe probleme de sanatate

Realizat de Asociatia Salvati Copiii, ghidul ofera informatii, metode si modalitati de abordare a copiilor, parintilor si cadrelor didactice in privinta sanatatii.

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Ghidul_consilierii_scolare_pe_probleme_de_sanatate

 

Ghid de practici pozitive pentru educatia copiilor romi

Materialul a fost realizat de Centrul Romilor pentru Interventie Sociala si Studii “Romani Criss” in cadrul proiectului “Pasi spre toleranta”. Ghidul exemplifica modalitatile afirmative in sprijinul copiilor romi cuprinsi in sistemul educational, precum si modalitati de lucru cu elevii romi de la ciclul primar pana la liceu, dar si tehnici de lucru cu parintii, comunitatea si liderii romi.

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Ghid_de_practici_pozitive_pentru_educatia_copiilor_romi

 

Educatie multiculturala

Ghidul metodologic se adresea in mod special invatatorilor care predau claselor a III-a si a IV-a si face parte din pachetul educational “Educatia multiculturala” editat de Centrul de Resurse pentru Diversitatea Etnoculturala. Ghidul cuprinde informatii necesare pentru predarea cursului de Educatie multiculturala in scoala primara: programa de curs, descrierea unor metode de predare recomandate, sugestii de activitati si scenarii didactice.

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Educatie_multiculturala

 

Cartea pentru profesionistii care lucreaza cu parintii

Principalele capitole vizeaza devenirea unui parinte asa cum iti doresti, sustinerea cresterii si invatarii propriului copil, impunerea limitelor si raportarea la copil ca individ, influenta stresului asupra parintilor si dezvoltarea abilitatilor generale pentru viata.

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Carte_profesionistii_care_lucreaza_cu_parintii

 

Strategii educationale centrate pe elev

UNICEF impreuna cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului au realizat o culegere de strategii educationale centrate pe elev cu scopul de a aduce o viziune unitara de concepte si conditionari ale calitatii in educatie, tehnici de valorizare a subiectului invatarii si evaluarea educationala din perspectiva centrarii pe elev.

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Strategii_educationale_centrate_pe_elev

 

Educatia parintilor

Atelierele si exercitiile propuse de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului in ghidul Eucatia parintilor au rolul de a dezvolta relatia familie-scoala si de a schimba optica parintilor pe care o au asupra mediului scolar. Gradul mare de implicare in cadrul atelierelor propuse, caracterul ludic si teme abordate pot fi ingredientele necesare unui proces complex in dezvoltarea si educarea copilului.

Textul integral poate fi gasit in documentele atasate:

Educatia_parintilor

 


Stiri/Eveniment

Povestile copiilor

Elevii care au participat in proiectul Oportunitati egale in educatie pentru o societate incluziva ne-au impartasit povestile lor de viata.


Proiectul in imagini

Parcurgeti impreuna cu noi etapele proiectului, cu ajutorul imaginilor!


Forum

Inregistreaza-te!

Deja membru? Log in

Utilizator:
Parola:

 

Parteneri