Calendar
Prima activitate din cadrul proiectului presupune organizarea unei conferinte nationale - Educatia copiilor romi – oportunitati si provocari in cadrul careia se lanseaza proiectul Oportunitati egale in edcuatie pentru o societate incluziva. Pregatirea conferintei dureaza din septembrie pana in noiembrie 2010, iar evenimentul a avut loc in data de 25 noiembrie 2010. Conferinta nationala Educatia copiilor romi – oportunitati si provocari reprezinta spatiul de dezbatere pentru actorii relevanti din educatia copiilor romi referitor la diferitele initiative implmentate la nivel local, regional si national, dar si corelarea initiativelor, transferarea practicilor bune invatate pentru maximizarea impactului si asigurarea accesului egal la educatie pentru copiii romi. Pe parcursul evenimentului au avut loc dezbateri si prezentari privind modalitatile de prevenire si combare a segregarii scolare, incluziunea etno-educationala, educatia formala, non-formala si informala a copiilor romi.
Cea de-a doua activitate consta in realizarea unei platforme inter-regionala pentru sprijinirea educatiei grupurilor dezavantajate, in principal a copiilor romi. Rolul platformei este de a pune la dispozitia actorilor implicati in educatia copiilor romi, dar si elevilor de etnie roma, o serie de resurse si informatii pentru diseminarea schimbului experienta si bune practici. In cadrul platformei se pot descarca materiale pentru elevi, parinti, cadre didactice, mentori, dar exista si posibilitatea de a monitoriza permanent proiectul Oportunitati egale in educatie pentru o societate incluziva. Conceptul, sectiunile si temele abordate au fost stabilite in etapa de pregatire a activitatii, respectiv in perioada octombrie 2010 – ianuarie 2011.
Realizarea si actualizarea permanenta a unei baze de date reprezinta ce-a de-a treia activitate implementata in cadrul proiectului. Rolul bazei de date este de a selecta obiectiv beneficiarii pe baza informatiilor din dosarele de candidatura ale elevilor, de a monitoriza permanent elevii beneficiari si de a furniza informatii si date de contact ale unor factori si institutii implicate in educatie.
Activitatea de sprijin educational prin mentorat, consiliere, orientare si subventii este una dintre cele mai complexe activitati din proiect si reprezinta activitatea patru. Activitatea debuteaza cu etapa de pregatire din luna ianuarie 2011, care se finalizeaza in august 2011. Principalele activitati din cadrul etapei de pregatirire sunt: selectarea judetelor din cele trei regiuni de implementare ale proiectului de unde provin elevii beneficiari, vizitarea si selectia scolilor care urmeaza a fi integrate in proiect, informarea si completarea dosarelor de candidatura ale elevilor in vederea selectarii in proiect, informarea elevilor admisi si a celor respinsi. Incepand cu luna septembrie 2011 pana la finalizarea proiectului in 2013 cu pauze in lunile iulie si august, are loc etapa de realizare a activitatii. Elevii selectati in proiect vor beneficia de sprijin financiar pentru stimularea si incurajarea participarii la cursuri, sprijinul permanent al unui mentor pentru a imbunatati rezultatele scolare si pentru a dezvolta relatia familie-scoala-comunitate, sprijin educational suplimentar pentru elevii din clasele a VII-A si a VIII-A pentru promovarea testelor nationale.
Cea de-a cincea activitate este strans corelata cu activitatea patru, deoarece presupune elaborarea unui sistem de analiza si suport pentru activitatile de sprijin educational intensiv, dar si pentru toate activitatile proiectului. Astfel, se monitorizeaza mentorii, elevii beneficiari, partenerii proiectului si echipa de implementare.
Elevii selectati in proiect, care in anul scolar 2011-2012 si 2012-2013 vor trece in clasa a VII-A vor participa la cate o tabara de vara, organizata in acesti doi ani consecutivi. Taberele de vara pentru 500 de elevi de clasa a VII-a reprezinta activitatea sase din proiect. In lunile mai si iunie din 2012 si 2013 se desfasoara activitati de pregatire ale taberelor, iar in lunile iulie si august 2012 si 2013 se vor organiza taberele.
O componenta importanta a proiectului este realizarea unui studiu in cele trei regiuni unde se implementeaza proiectul cu privire la parasirea timpurie a scolii. Studiul se realizeaza la inceputul proiectului Oportunitati egale in educatie pentru o societate incluziva inainte de fi selectate scolile din care provin elevii beneficiari si in ultimul an de implementare al proiectului. Scopul studiului este de a observa care este situatia reala a parasirii timpurii a scolii si care sunt principalele cauze. O parte dintre elevii care au participat la studiu vor deveni beneficiari in cadrul proiectului. In ultimul an de implementare a proiectului se va realiza cea de-a doua parte a studiului in aceleasi regiuni si cu acelasi esantion. Perioada de pregatire a studiului in cei doi ani cand are loc este intre lunile octombrie – ianuarie, in timp ce din februarie pana in mai are loc implementarea efectiva a studiului.
Doua vizite de schimb de experienta si bune practici, una in Romania, cealalta in Ungaria reprezinta activitatea opt din cadrul proiectului. Scopul vizitelor este de a analiza proiecte de referinta din educatia copiilor romi si de a transfera practicile bune intalnite in cadrul proiectului Oportunitati egale in educatie pentru o societate incluziva. La fel ca toate activitatile din proiect, vizitele de schimb de experienta sunt pregatite cu sprijinul partenerilor. In Romania vizita de schimb de experienta este pregatita in perioada ianuarie – februarie 2011, iar vizita propriu-zisa are loc in perioada 3-9 aprilie 2011. Ce-a de-a doua parte a vizitei, cea din Ungaria, este pregatita in perioada august – octombrie 2011 si este organizata in luna noiembrie 2011.
Ultima activitate din cadrul proiectului, activitatea noua, presupune organizarea unor sesiuni de informare in scolile de unde provin elevii beneficiari, pe teme legate de diversitate, anti-discriminare, rolul stimei de sine. Campaniile de informare au loc in perioada octombrie – decembrie in 2012 si in perioada mai – august 2013. Perioada de pregatire a sesiunilor de informare este de trei luni, respectiv iulie – septembrie 2012 si februarie – aprilie 2013.
Proiectul se incheie in august 2013 cu organizarea unei conferinte in cadrul careia sunt prezentate rezultatele proiectului.
Stiri/Eveniment
Povestile copiilor
Povestile copiilor
Elevii care au participat in proiectul Oportunitati egale in
educatie pentru o societate incluziva ne-au impartasit povestile lor de
viata.
Echipa
  REF si Partenerii
  Mentori
  Mentori -> Nord Est
  Mentori -> Centru
 Mentori -> Sud Muntenia
 Profesori SEI
 Profesori SEI -> Nord Est
 Profesori SEI -> Centru
 Profesori SEI -> Sud Muntenia
  REF si Partenerii
  Mentori
  Mentori -> Nord Est
  Mentori -> Centru
 Mentori -> Sud Muntenia
 Profesori SEI
 Profesori SEI -> Nord Est
 Profesori SEI -> Centru
 Profesori SEI -> Sud Muntenia